Philipson Wine

eCommerce design

Phillipson Wine er en online outlet webshop for vinelskere. Virksomheden leverer kvalitetsvine fra hele verden til både B2B og B2C markedet.

Udfordring

Opgaven var at lave et design til en ny e-handelsløsning med en forbedret og inspirerende købeoplevelse for B2B og B2C kunder. Designet skulle afspejle den suveræne position, som Philipson Wine har haft på markedet igennem mange år. Opgaven blev indledt med at afholde nogle konceptworkshops, hvor følgende områder blev gennemarbejdet:

  • Formål og strategi
  • Produkter og sammensætning
  • Målgruppe og markedet
  • Konkurrenter og konkurrence parametre
  • Struktur, opbygning og indhold
  • Design og købeoplevelse
  • Kampagne- og spotzoner
  • Produktpræsentation Salg, mersalg, krydssalg B2B og B2C funktionalitet


Resten af designprocessen forløb således:

  • Koncept skitsering
  • Storyboard til indholdsdesign
  • Koncept workshop
  • Kreativt oplæg
  • Optimering af konceptet
  • Udvikling af indholdsdesign og navigationsprincipper
  • Levering

Løsning

I løsningen har E-handelsbureauet Wølund & Wraae stået for:

  • Rådgivning vedr. e-handel
  • Afsætningseffektivt e-handelsdesign
  • Projekt- og processtyring af designprocessen
  • Afholdelse af workshops
  • Overlevering og briefing af systemleverandør

Resultat

E-handelsløsningen til Phillipson Wine blev lanceret ultimo 2010 og har, på den lange bane, stået for en stor andel af det totale salg og hjulpet kunderne med en mere effektiv genbestillingsprocess. Opgaven blev leveret til aftalt tid og kvalitet. Projektets varighed for hele designprocessen var 2 måneder.
Nedenfor er listet nogle at de vigtige resultater.

  • Ny intuitiv produktstruktur
  • Bedre inddeling for de forskellige forretningsområder
  • Inspirerende e-handelsdesign
  • Store dynamiske kampagne- og spotzoner
  • Stor fokus på mersalg og krydssalg
  • Forbedret kundeservice område

Del denne side med dit netværk