Carl Hansen & Søn

Brand & Ecommerce Univers

Carl Hansen & Søn står bag internationalt anerkendte design ikoner og er kendt for sine stolte traditioner og for sit gennemførte håndværk. En af de mest kendte modeller er den klassiske CH-24|Y-Stol, der kan ses i virksomheder, såvel som i private hjem overalt i verden. Siden grundlæggelsen i Odense i 1908 har virksomheden overført stolte håndværkstraditioner i generationer og målet er stadig det samme: At skabe møbler i høj kvalitet til fornuftige priser.

Udfordring

Møbelbranchen i Danmark har i mange år oplevet stigende konkurrence især fra kopister i ind- og udland. Markedet er stadigvæk i stigende vækst, hvilket stiller høje krav til møbelproducenter af designmøbler for etablering og fastholdelse af en ledende position på markedet. Tidligere havde Carl Hansen & Søn fokus på B2B salg til forhandlere, men nu skulle der findes den rette tilgang til købsoplevelser ved direkte salg til kunder i B2C markedet.


Carl Hansen & Søn blev i denne proces udfordret og rådgivet omkring købsoplevelsen, deres brandunivers, forretningsmæssige prioriteringer i forhold til deres sortiment og en go- to- market strategi. Dette skulle nås inden lanceringen - i anledningen af Wegners 100-års fødselsdag.

Carl Hansen. Løsningen er fokuseret på et stilrent og enkelt design

Løsning

Løsningen er fokuseret på et stilrent og enkelt design med stor respekt for de kendte designmøbler. Vi har sparret med- og udfordret Carl Hansen på et strategisk og taktisk niveau og hjulpet med at prioritere og rådgive om udvikling af en ny e-handelsløsning. I første fase har vi valgt at fokusere på at gå ind i markedet med direkte salg af CH-24|Y - Stolen i flere variationer af farver og i de velkendte, klassiske kombinationer på materialer og overflader. 


På et operationelt niveau har vi etableret designet af en inspirerende købsoplevelse og udviklet selve e-handelsløsningen på en Umbraco/uCommerce platform. Det har været med stor respekt for det meget store internationale brandunivers, bestående af kendte designikoner, at vi har designet den optimale brandoplevelse og design feeling, som vi ønsker at kunderne skal opleve igennem hele købsoplevelsen og købsprocessen.

Resultat

Løsningen blev lanceret i forbindelse med Wegners 100 års dag og allerede på lanceringsdagen kunne vi se og måle at strategien og løsningen var en kæmpe succes. Branche, pris og konjektur taget i betragtning er resultaterne noget af det, som vi kan være mest stolte af.

Del denne side med dit netværk